Försäljning och SEO

AdWords optimering

Google ads (tidigare kallad Adwords) är Googles största annonseringsplattform på nätet och många företag använder sig av Google Ads för att snabbt dra in trafik till sin webbsida och därmed potentiella kunder. Problemet såväl små och stora företag träffar på är att de ofta har svårt att behålla god marginal och flera Adwords konton går inte med vinst. Andra har svårt att riktigt mäta sin lönsamhet och förstå kontot.  Anledningen till detta är att Google Ads växer och blir alltmer avancerat och omfattande för varje år. Det är lätt att det blir fel och många gånger rinner pengarna ut i sanden på grund av brist på kunskap, tid och budget. En Ads specialist kan sänka klick-kostnaden något enormt, och samtidigt maximera antalet klick för er budget.

Kontakta mig för att få offert på Google ads hantering och optimering

Google ads (Adwords) Specialist- En konsult med fokus på lönsamhet

En Google ads konsult är specialist på Google ads och vet vad som krävs för att optimera ditt konto och ser till att det går med vinst. Du kan tjäna väldigt mycket pengar på Google ads annonsering om du gör det på rätt sätt och har en Ads specialist som hjälper dig att optimera Ads kontot.

Om du istället gör allting själv riskerar du att gå back på dina annonser och du kanske drar slutsatsen att Google ads inte är något för din verksamhet, vilket självklart inte stämmer. Ofta handlar det om att du valt för generella sökord som kostar för mycket per klick och har låg relevans till din webbsida och bransch. I andra fall kan problemet vara att din webbsida inte är sökmotoroptimerad, vilket sänker kvalitetspoängen och innebär att din klick-kostnad blir högre än den behöver vara. Om du har en dålig kvalité på annonserna behöver du betala mer per klick för att synas, jämfört med dina konkurrenter.

Få fler kunder och högre avkastning med Google ads (Adwords) optimering

Om du låter en Google ads specialist optimera dina kampanjer, kommer du snabbt att upptäcka att Google ads inte bara är en ett sätt att nå ut och synas, det ökar även din omsättning.

Hur kan man optimera ett Google ads konto?

Annonsens placering och det pris du betalar per klick beräknas baserat på en kvalitetspoäng. Kvalitetsresultat är en algoritm som i huvudsak beräknas utifrån sökordets klickfrekvens (CTR), kvalitet och relevans mellan sökord, annonstext och målsidor. En bra koppling mellan dessa element belönas av Google med högre ranking för ett lägre klickpris.

Detta kan jag som Google ads (Adwords) specialist göra för dig

Kontakta oss idag för en kostnadsfri analys och ta reda på hur vi på Searchminds Group AB kan hjälpa dig att få fler kunder från Google Ads.

sv_SESvenska