Google branding-Varumärkesbyggande på Google
Bygg upp ditt varumärke på Google- varumärkesbyggande för dig eller ditt företag.
Många företag ser det som en nackdel när folk söker upp dem, eftersom de vet att det finns mycket osanning och felaktigheter. Men det många inte vet är att det går att påverka vilken information som visas upp på Google, både för ett företag eller dig som privatperson och företagare. En utav de bästa varumärkesstrategier idag är att bygga upp företagets varumärke via Google.
Hur ser företagets varumärke ut på Google?
När du har exponerat ditt varumärke via reklam genom olika kanaler så har du endast nått toppen av en kunds medvetande. Steget efter är när kunden blir nyfiken och vill ta reda på mer om ert företag. Vad gör kunden då? Han Googlar.
Många företag vill att den information som finns om dem stämmer överens med verkligheten. Tyvärr så stämmer inte alltid verkligheten med vad som visas upp på Google.
Baserat på den information ni förmedlar och kommunicerar till kund ger ni ett intryck av vilket typ av företag ni är. Står det endast relevanta och positiva resultat på de 10 första träffarna på Google, eller finns det en del negativa och orelevanta träffar som kunden får syn på?
Om ni vet om att ni kan förbättra ert varumärke på Google råder jag er att göra detta. Om ni inte får kontroll på ert träffresultat, kommer ni tappa kunder på vägen. Det är er uppgift att fånga upp alla potentiella kunder.
Använd Google till er fördel
Du vill att så många kunder som möjligt ska få ett positivt intryck av dig eller ditt företag. Ju fler som Googlar upp dig ju fler får ett positivt intryck av dig och ditt företag. Du kan använda Google till din fördel, om du kontrollerar vad som visas upp där. Makt över träffresultatet ger makt över information. Makt över information påverkar människors tankar om dig. Står det att ert företag är bäst i branschen, ledande inom en viss produkt, eller har ni åstadkommit något prestigefyllt som ni vill visa upp? Välj ut vad ni vill förmedla och kommunicera ut så ser vi till att ranka upp det.
Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
Det finns flera viktiga beståndsdelar för ett framgångsrikt varumärke men syftet ska alltid vara ett varumärke som säljer. Ett varumärke som stimulerar de beteenden du vill att kunden ska reagera på och utföra. Ett varumärke som triggar igång benägenheten att köpa helt enkelt.
Hur kan man styra vilka resultat som ska visas upp om ert företag på Google?
För att styra detta behöver man ett tydligt syfte och en bra strategi och ett smart genomförande. Detta är svårt att göra själv, då det kräver en hel del teknisk kompetens men även tid. För att få de resultat man letar efter behöver man experthjälp från de som kan. Jag och mitt team på Searchminds Group är specialister på att bygga upp varumärken på Google. Med hjälp av särskilda strategier inom webbproduktion och SEO så arbetar vi upp positiv och relevant information som ni vill förmedla och kommunicera med era kunder.